Keleivių pervežimo įmonė persiorientuoja į ekologišką transportą
Vilnius vasaros pabaigą pasitiko su naujais elektriniais autobusais, kuriuos eksploatuoja ir keleivių pervežimo paslaugą užtikrina į ekologiško transporto naudojimą persiorientuojantis vežėjas „Kautra“.
Įmonė išsikėlė tikslą per du metus autobusų parką atnaujinti 100 elektrinių transporto priemonių, kurių dalis jau aptarnauja keleivius.
Naujus elektrinius autobusus pasiūlė lietuviško kapitalo įmonės „Altas Auto“ ir „Elinta Motors“. Analogiški autobusai jau nuo vasaros pradžios rieda Druskininkų miesto gatvėmis.
„Lietuvos miestai vis plačiau spartina viešojo transporto elektrifikaciją. Vis dėlto norėtųsi, kad permainos šiame sektoriuje vyktų greičiau. Pastebime, kad diegiant el. transporto sprendimus, didžiųjų ES šalių vyriausybės prioritetą pirmiausiai teikia vietos gamintojams, taip dar labiau mažindamos transporto sektoriaus CO2 pėdsaką.
Esame viena iš vos kelių ES kompanijų, kurios gamina elektrinius autobusus. Aktyviai dalyvaujame Europos miestų savivaldybių konkursuose, kuriuose jos planuoja įsigyti po 50, 100 ar net daugiau tokių transporto priemonių.
Norėtume, kad Lietuva gyventojų gyvenimo kokybę gerinančias naujoves diegtų greičiau, aktyviau siektų Europos miestų pavyzdžiu, tuo labiau, kad EK skiria žaliam transportui dideles investicijas”, – sako Edvardas Radzevičius, „Altas Auto“ įkūrėjas ir vadovas.
Vilniuje jau gerus metus važinėja 5 elektriniai mažieji autobusai, o 2022 m. viešojo transporto parką papildė 15 naujų elektra varomų autobusų, aptarnaujančių 6 naujus maršrutus. Iki metų galo viso bus 24 autobusai, kurie kursuos 9 naujais maršrutais periferinėse Vilniaus teritorijose, kur dabar viešojo transporto pasiekiamumas yra ribotas. Būtent iš šių rajonų kasdien į centrą automobiliais važiuoja didelis kiekis gyventojų, kurie dabar tiesiog neturi kito pasirinkimo.
Svarbu tai, kad naujaisiais maršrutais kursuojantys mažieji e. autobusai, kurie gali gabenti iki 22 keleivių, bus lengvai integruojami į greitai besikeičiančią Vilniaus centrinės dalies gatvių infrastruktūrą – atvykę iš užmiesčio jie galės važinėti ir siauresnėmis centrinės miesto dalies gatvėmis. Jie atitiks aukščiausius aplinkosauginius reikalavimus, bus netaršūs ir kartu mažins miesto transporto poveikį aplinkai bei miestiečių sveikatai.
Europiečių jau įvertinti „Altas Auto“ autobusai išbandyti pačiomis įvairiausiomis sąlygomis Europos šiaurėje ir pietuose, siaurose didmiesčių gatvėse ir tarpmiestinėse magistralėse. Visi bandymai pranoko gamintojo planuotus lūkesčius – pilnai pakrauti Altas EV autobusai nuvažiuoja virš 300 km., yra lengvai valdomi ir dėl elektrinės pavaros itin komfortiški keleiviams.
Ypatingą dėmesį bendrovė skiria šių autobusų funkcionalumui ir saugumui – jie žemagrindžiai, patogūs žmonėms su negalia ir senjorams, pakankamai erdvūs viduje tiek keleiviams, tiek ir vairuotojui.
„Įdarbindamos tokius elektrinius autobusus, Lietuvos miestų savivaldybės savo viešojo transporto inovatyvumu stoja į vieną gretą su tokiais Europos miestais, kaip Amsterdamas, Stokholmas ar Oslas”, – riduria elektrinių autobusų gamintojos „Altas auto“ direktorius Edvardas Radzevičius.
Elektrinio transporto infrastruktūra sukurta Lietuvoje
„Kartu su „Altas auto“ pasiūlėme pažangiausius pagal specifikacijas rinkoje tokio tipo elektrinius mini autobusus. Žvelgiant į kitus gamintojus technologiškai esame 2-3 metais priekyje“, – pasakojo „Elinta Motors“ vadovas Laurynas Jokužis.
Įmonės vadovas pabrėžė, jog ne tik autobusai, bet ir infrastruktūra – elektrinių autobusų krovimo stotelės yra sukurtos Lietuvoje. Stotelėms, išvystančioms įkrovimą iki 22 kW, įdiegta moderni valdymo sistema, kurioje matomi autobusų įkrovimo duomenys – kada, kur ir kiek autobusai įsikrovė elektros vieno ar kito sustojimo metu. Pateikiami įkrovimų duomenys, kurie leidžia operatoriui vertinti bendrą elektrinių autobusų parko efektyvumą.
Viešojo transporto paslaugą užtikrinantis vežėjas
Naujasis vežėjas Vilniuje – „Kautra“, eilę metų užtikrinantis viešojo transporto paslaugas Alytaus, Druskininkų, Klaipėdos miestuose, nuo rugpjūčio 16 d. pradėjo darbą sostinėje. Įmonė aptarnauja 6 naujus maršrutus.
„Vykdome vyriausybės užduotą toną persiorientuojant į ekologiškas transporto priemones, džiaugiuosi, kad tai galime daryti pasitelkdami lietuviškas įmones. Pirmieji elektra varomi mažos talpos autobusai jau sėkmingai veža druskininkiečius, iki metų galo mieste kursuos 17 tokių autobusų. Sostinėje pradėjome darbą su 15 elektrinių transporto priemonių, iš viso jų bus 24.
Pradėjus darbą Vilniaus krašte sulaukiame daug dėmesio iš keleivių, viešojo transporto entuziastų, elektrinis ir švarus transportas kelia susidomėjimą. Tam tikra prasme esame po padidinamuoju stiklu prieš keleivius, tai dar viena paskata išlaikyti aukštą aptarnavimo standartą ir užtikrinti gerą viešojo transporto paslaugą“, – sako „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Nauji maršrutai Vilniuje
Nuo rugpjūčio 16 dienos vilniečiai jau keliauja elektriniais autobusais šiais maršrutais:
117 Pilaitė–Kriaučiūnai–Platiniškės
118 Pilaitė–Varnės g.–Pašilaičiai
119 Šiaurės miestelis–Antakalnis–Rokantiškės–Egliškės
120 Visoriai–Santariškės–Žaliųjų Ežerų g.–Kryžiokai
121 Santariškės–Mažieji Gulbinai–Didžiųjų Gulbinų g.
122 Naujininkai–Kalnėnai–Guriai–Pavilnys–Naujoji Vilnia
Detalūs autobusų maršrutai, trasos ir stotelių žemėlapiai jau skelbiami internete www.judu.lt, mobiliosiose programėlėse, taip pat informacija atnaujinta viešojo transporto stotelėse.