Kauno autobusų stoties statybos darbai eina į pabaigą
Šį ketvirtadienį į Kauno autobusų stoties statybas buvo pakviesti žiniasklaidos atstovai, norint supažindinti visuomenę su statybų eiga, nuveiktais darbais. Šiuo metu pabaigta daugiau nei 80 procentų visų statybos darbų.
„Oficiali stoties atidarymo šventė vyks sausio 24 dieną. Į naujas patalpas planuojame persikelti per vieną naktį, tai manau bus didžiausias iššūkis, bet jau turime tokios patirties”, – sakė UAB „Kautra” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Naujojoje stotyje bus šiek tiek pakitęs eismas: mieste bus atnaujinta Girstupio gatvė, ja bus galima įvažiuoti ir išvažiuoti iš stoties, vairuotojų saugumui ir patogumui bus įrengtas žiedas.
Stotyje bus įrengta 21 išvykimo aikštelė, jos visos bus valdomos automatiškai, kiekvienoje stovės elektromagnetinės kilpos – jos sistemoje rodys ar autobusas stotyje,kada atvyko, išvyko.
Visuose peronuose keleiviams įrengtos zonos laukti transporto bus po stogu. Stotyje keleiviai visą aktualią informaciją matys lauke ir viduje įrengtuose ekranuose. Juose informacija bus rodoma realiu laiku, fiksuojant atvykusius ir išvykstančius autobusus.
„Keleiviams bus rodoma operatyvinė, gyva informacija. Autobusai bus atpažįstami pagal numerius, ši sistema susieta su bilietų pardavimo sistema ir žinos, kokio parko, koks autobusas atvažiuoja, koks tai maršrutas. Ši informacija bus pateikta keleiviams į stotyje būsiančius informacinius ekranus“, – sakė L. Skardžiukas.
Autobusų stoties patalpose veiks laukiamoji salė, kasos, bagažo saugykla, turizmo agentūra, kavinė. Planuojama įrengti nedidelę biblioteką, iš kurios knygas keleiviai galės laisvai neštis ir į autobusą bei skaityti kelionės metu.
Naujojoje autobusų stotyje bus įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, talpinsianti per 180 automobilių ir 100 dviračių. Joje kurį laiką bus galima stovėti nemokamai, bet ji nebus skirta ilgalaikiam stovėjimui ir norėdami automobilį palikti ilgiau nei valandai ar dviems, vairuotojai turės už stovėjimą mokėti.
Kauno stotis yra didžiausią srautą Lietuvoje turinti autobusų stotis.
„Čia daugiau vyksta keleivių negu Vilniuje – nors Vilnius ir sostinė, Kaunas yra tranzitinis miestas. Jei Vilniuje stotis per dieną aptarnauja apie 500 autobusų, tai Kaune vidutiniškai 700 autobusų per dieną. Kauno stotis šiuo metu pagal srautą yra didžiausia stotis Lietuvoje. Tikimės bus ir pati moderniausia“, – sakė L.Skardžiukas.