Alytuje pristatyti pirmieji du elektriniai autobusai
Ekologiškos, elektrą naudojančios transporto priemonės Lietuvos miestuose gali tapti kasdienos realybe jau per keletą artimiausių metų. Du elektriniai mikroautobusai netrukus pradės važinėti ir Alytaus miesto gatvėmis.
„Davėme sau pažadą – tapti tvariai augančiu galimybių miestu. Taigi turime daryti viską, kad miesto infrastruktūra būtų vystoma sumaniai ir tvariai, diegti aplinkai draugiškus energijos taupymo ir gamybos būdus, kurti daugiau žaliųjų erdvių. Turime didinti viešojo transporto autobusų parko ekologiškumą. Juk Alytus – žalias miestas, tad norisi šį vardą pateisinti su kaupu,“ – tokia žinia iš miesto mero Nerijaus Cesiulio Alytuje pasklido prieš gerus metus. O vakar miesto meras ir kiti, dalyvavusieji naujo transporto pristatyme, jau išbandė elektrinius mikroautobusus. Alytaus miesto savivaldybė jų įsigijo du, tačiau šie du naujo modelio autobusai – tik pradžia.
Rotušės aikštėje pristatyti du nauji žemagrindžiai vienaaukščiai elektriniai miesto tipo klasės autobusai, pasak juos apžiūrėjusiųjų alytiškių, iš tiesų gražesni, patogesni, komfortiškesni.
Autobusai talpins 20 keleivių, jie pritaikyti vežti neįgaliesiems ar specialius poreikius turintiems žmonėms. Juose taip pat įrengtos keleivių informavimo vaizdinės ir garsinės priemonės.
„Kėlėme reikalavimą, kad vasarą jie būtų vėdinami, kondicionuojami, žiemą – šildomi. Manau, miesto gyventojai pajaus pokytį ir tyliai, ekologiškai važinės po miestą“, – naujovės miesto viešajame transporte pristatyme teigė Alytaus meras N.Cesiulis.
Jis pasidžiaugė, kad Alytus, pasinaudojęs Europos Sąjungos 85 procentų parama, įsigijo žaliam miestui reikalingus autobusus. Jais netrukus galės važinėti visi keleiviai. Pasak miesto vadovo, vyksta derybos su „Kautra“, kokia galėtų būti kilometro kaina. „Mes ją skaičiavome vienokią, bet kol įvyko pirkimai ir atkeliavo autobusai – ji pasikeitė. Viskas priklausys nuo kilovato kainos rinkoje“, – sakė meras.
Miesto planuose – dar keli elektriniai autobusai, bet tai priklausys nuo kainos. Meras kalbėjo, kad norėtųsi iki 2030 metų Alytuje viešajame transporte matyti tik elektrinius autobusus.
Alytaus miesto savivaldybės norai mieste turėti ekologišką transportą priimtini įmonės „Kautra“ generaliniam direktoriui Linui Skardžiukui: „Keleiviai pajus malonesnį važiavimą. Šiandien susiduriame su daug iššūkių, neplanuotų kaštų, bet galvojame, jog svarbiausia yra idėja. Norime gyventi švarioje planetoje ir turime rūpintis ne tik savimi, bet ir kokią ją paliksime savo vaikams. Tad ir transportas turi būti ekologiškas.“
Elektrinių autobusų gamintojo „Altas Auto“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius kalbėjo: „Elektrinių autobusų projektą pradėjome su „Elinta Motors“. Pandemija pakenkė mūsų verslui, bet kartu ir atvėrė naujas galimybes, supratome, kad reikia eiti į priekį.“
Jis teigė, kad elektriniai autobusai bus įkraunami nakties metu, naudojant lėtąjį įkrovimo tipą. Tačiau prireikus skubiai, bus galima įkrauti ir greituoju būdu: tą padaryti užtektų ir pietų pertraukėlės. Vienu įkrovimu autobusas gali nuvažiuoti nuo 200 iki 300 kilometrų, priklauso nuo vairuotojo, jo žinių. Vienas iš iššūkių yra ir vairuotojų apmokymai, nes elektrinio ir dyzelinio automobilio vairavimas skiriasi.
Alytaus krašto laikraščio – www.alytausnaujienos.lt informacija