Maršrutinio taksi vairuotojas: džiaugiuosi pagerėjusiomis darbo sąlygomis
Iš nuovargio perbalę vairuotojai, sunkiai užsidarančios mikroautobusų durys, kurias keleiviai norėdami uždaryti trankydavo po kelis kartus. Nebesant laisvų sėdimų vietų susilenkę stovintys keleiviai, pagal vairuotojo komandą, kai šis pamato policiją, turintys atsitūpti. Tai Kaune – jau tik slogi praeitis.
53-čiojo maršruto mikroautubusą vairuojantis Saulius Drūlia kaip didžiausią naujųjų maršrutinių automobilių privalumą įvardijo automatinę pavarų dėžę. „Nereikia kojų varginti. Senų mašinų sankabą vos įmindavai, grįždavai namo – kelį net skaudėdavo“, – pasakojo apie 14 metų vairuotoju su pertraukomis dirbantis vyras.
Dabar per dieną jis dirba po 6-10 val. Jeigu vieną dieną ilgiau, kitą bus trumpiau. „Anksčiau darbą reikėdavo pradėti 6 val. ryte ir baigdavai 9-10 val. vakaro. Dvi paras dirbi, dvi laisvos arba tris dirbi, trys laisvos. Tada buvau jaunas ir gražus. Patempti dar galėjau tokiu tempu. Bet ne visi taip paveždavo. Tik iš šono atrodo labai lengva – atėjai, pasivažinėjai…“ – kalbėjo S.Drūlia.
Tvarkinga išvaizda darbe
Jau metai kaip Kauno maršrutinius taksi vairuoja uniformuoti pasitempę vairuotojai. „Man uniforma tikrai netrukdo. Atvirkščiai. Taip tvarkingiau atrodome. Ir mums patiems, ir keleiviams maloniau“, – kalbėjo S.Drūlia.
Jis su šypsena prisiminė ankstesnįjį „mikrūškių“ vairuotojų įvaizdį. „Anksčiau kai kurių vairuotojų uniforma per karščius būdavo tokia: šortai, paplūdimio šlepetės ir marškinėliai be rankovių. O ką reikėdavo daryti, kai mašinoje būdavo 35 laipsniai karščio? Dabar mums bepigu – turime kondicionierius“, – sakė „Kautros“ darbuotojas.
Jis neslėpė, kad karštą vasaros dieną, kai kas penkias minutes įlipa ar išlipa keleiviai, salono kondicionierius prišaldyti nespėja, bet keleiviams kelionės, o vairuotojams darbo sąlygos kur kas komfortabilesnės nei anksčiau. „Kai kurie miestiečiai matyt greitai pamiršo tuos senus, susidėvėjusios, žemus ir tamsius „mikriukus”, kuriais nei jiems važiuoti, nei mums dirbti nebuvo labai malonu. Bet žmogiška greitai priprasti prie naujų patogumų ir pamiršti senus vargus”, – šypsojosi vairuotojas.
Mokymai vairuotojams
„Kautrai“ laimėjus konkursą dėl maršrutinių taksi paslaugos Kauno mieste tiekimo visais septyniais naujais maršrutais visiems bendrovės atsirinktiems vairuotojams buvo vykdomi specialūs mokymai. Juose – ne tik žinios apie naująsias transporto priemones.
„Buvo mokymai, kaip elgtis su keleiviais ir panašiai. Manau kiekvienam verta pasikartoti, kad jau ir žinomas elgesio taisykles. Iš savo patirties žinau, kad reikia būti kultūringu, šypsotis, nereikia atsikalbinėti, nereikia perimti blogos energijos ir leistis į beprasmes diskusijas, o tuo labiau pykčius“, – patarė S.Drūlia.
„Kiekvieną darbą reikia dirbti sąžiningai, atsakingai, bet čia dar reikia ir kantrybės bei sugebėjimo išlaikyti ramybę“, – teigė vairuotojas, per dieną susiduriantis su šimtais įvairių keleivių, kurių vieni nusiteikę geriau, kiti prasčiau.
Pagerėjusi kauniečių vairavimo kultūra
S.Drūlia per dieną po miesto gatves sukaria daugybę kilometrų. Ir taip – ne vienerius metus. Kaip jo nuomone, pasikeitus kauniečių vairavimo kultūra?
„Jie tikrai mandagesni. Anksčiau juokdavomės, kad užsienyje tave užleidžia vos parodai posūkį, o Lietuvoje vietoj to tegalėdavai sulaukti viduriniojo piršto. Dabar situacija visiškai kitokia. Jeigu matau, kad kiek atsilieku nuo grafiko ir artėju prie sankryžos, kur didesnė eilė, eilę aplenkus ir parodžius posūkį, kiti vairuotojai visuomet užleidžia. Ir aš pats stengiuosi praleisti tokius skubančius, nors ir naglai lendančius vairuotojus. Kitą kartą juk ir man pačiam prireikia, kad praleistų“, – pasakojo vairuotojas.
Vyras pridūrė, kad mieste važinėti dabar, kai aptvarkė gatves, dar patogiau. Beje, „Kautros“ maršrutinių taksi salonai filmuojami vaizdo kameromis. „Man jos, tik padeda. Pavyzdžiui, jeigu iškiltų kokia nors ginčytina situacija“, – pastebėjo S.Drūlia.
Stebima ne tik tai, kas vyksta maršrutiniuose taksi, bet ir fiksuojama bei kontroliuojama, kokiu greičiu vežami keleiviai. Į maršrutinius taksi įdiegta moderni keleivių skaičiavimo įranga, skaičiuojanti kiekvieną keleivį ir rezultatus lyginanti su parduotais bilietais.
Kasdien į Kauno gatves išvažiuoja 73 naujieji „Mercedes“ maršrutiniai mikroautobusai. Juos vairuoja 188 vairuotojai, kurių septynios – moterys. Per metus šie „Kautros“ taksi nuvažiavo daugiau nei 6 mln km ir pervežė daugiau kaip 3,5 mln. keleivių.